8D02303 – Шетел филологиясы

Білім беру бағдарламасының коды мен атауы: 8D02303 – Шетел филологиясы

Оқу формасы, жылы: күндізгі, 3 жыл

Берілетін дәреже: «8D02303 – Шетел филологиясы» білім беру бағдарламасы бойынша  PhD, философия докторы

Түлектің лауазымдарының тізімі:

  • Маман, жетекші маман, жетекші филолог;
  • Ғылыми-зерттеу институттары мен орталықтарда ғылыми қызметкері;
  • Қазақстан Республикасының жоғары оқу орындарында филолог.

Түлектің кәсіптік әрекетінің аясы:

  • Ғылыми-педагогикалық;
  • Ғылыми-зерттеу;
  • Білім беру-педагогикалық;
  • Педагогикалық-ұйымдастыру;
  • Әкімшілік-басқару;
  • Мәдени-ұйымдастыру.

8D02303 – Шетел филологиясы ББ бағдарламасы бойынша докторантураға қабылдау емтиханының

СҰРАҚТАРЫ

  1. Тіл біліміндегі парадигма ұғымы туралы жазыңыз.
  2. Функционалдық және функционалды грамматика туралы жазыңыз
  3. Мәтін және дискурс. Дискурстағы дискурс және зерттеу.
  4. Тіл біліміндегі антропоцентристік бағыт туралы жазыңыз.
  5. Номинация теориясы туралы жазыңыз.
  6. Семиотиканың негізгі бағыттары мен концепцияларын жазыңыз
  7. Корпустық лингвистиканың ӛзекті мәселелерін атаңыз.
  8. Тілдің антиномиясы мен тіл білімінің антиномиясы туралы жаз
  9. Тіл білімінің философиялық және әдіснамалық мәселелерін атаңыз.
  10. Компьютерлік лингвистикасының ӛзекті мәселелерін атаңыз.
  11. Психолингвистиканың қолданбалы аспектілерін атаңыз.
  12. Нейролингвистиканың негізгі ұғымдарын атап шығыңыз.
  13. Этнолингвистика, халық таксономиясы, дүниенің тілдік суреті туралы жазыңыз.
  14. 20 ғасырдың соңы мен 21 ғасырдың басындағы тіл біліміндегі басым бағыттарды атаңыз.
  15. 20 ғасырдың екінші жартысы мен қазіргі кезеңдегі тіл біліміндегі жаңа мәдени- тарихи бағыттарды атаңыз.
  16. Терминнің қабылдану процесі мен вариативтілігі, оның тілдік нормаға әсері туралы жазыңыз.
  17. Лексикалық семантика және үндестік трансформациясы туралы жазыңыз.
  18. Номинацияның лингвистикалық сипаты туралы жазыңыз.
  19. Психолингвистика, оның ерекшеліктері туралы жазыңыз.
  20. Этнолингвистика, оның ерекшеліктері туралы жазыңыз.
  21. Биографизм әдістің негізгі принциптерін атаңыз.
  22. Қазіргі гендерологияның ӛзекті мәселелерін атаңыз.
  23. Тіл ғылымының жалпы ғылыми-философиялық аспектілерін атаңыз.
  24. Тарихи-салыстырмалы әдістің принциптері туралы жазыңыз.
  25. Тіл біліміндегі философиялық мәселелерді атаңыз.
  26. Функционалдық тіл білімінің негізгі ғылыми мектептерін атаңыз.
  27. Мәтіннің ақпараттық, коммуникативті, эстетикалық, жинақтаушы қызметтерін атаңыз.
  28. Моноцентрлік (бір орталықты), полицентрлік (кӛп орталықты) функционалды- семантикалық ӛрістерді атаңыз.
  29. Табиғат пен қоғам арасындағы (ақпараттық-семиотикалық) байланыстардың коммуникативті мүмкіндігінің дамуы туралы жазыңыз.
  30. Дүние жүзі тарихының лингвокоммуникативтік ӛлшемі туралы жазыңыз.
  31. Мәдениетаралық қарым-қатынас теориясының пайда болуы туралы жазыңыз.
  32. Қарым-қатынас түрлерін атаңыз: ұлтаралық, іскерлік, әлеуметтік, халықаралық, тұлғааралық, қоғамдық, мәдениетаралық және т.б.
  33. Мәдениетаралық қарым-қатынастағы тіл және мәдениет ұғымы туралы жазыңыз.
  34. Мәдениетаралық коммуникацияның прагматикалық факторларын атаңыз.
  35. Қарым-қатынастың әдістері мен құралдарын және олардың қарым-қатынас мазмұнын, этникалық тілдерге әсерін атап кӛрсетіңіз.
  36. Тіл мен әдебиеттің сабақтастығы ретінде лингвомәдениеттану туралы жазыңыз.
  37. Сӛйлеу актісінің теориясы туралы лингвистикалық прагматиканың бағыты ретінде жазыңыз.
  38. Социолингвистиканың Мета-тілі туралы жазыңыз. Түсіну аппараты.
  39. Е. Д. Поливановтың тіл білімі теориясы туралы еңбектерін атаңыз және оларға шолу жасаңыз.
  40. Л.В. Щербаның жалпы тіл білімі мен фонология туралы еңбектері қандай, оларға шолу жасаңыз.
  41. И. И. Мещаниновтың типологиялық тұжырымдамасын атаңыз.
  42. Лингвистикалық мектептердің қалыптасуы, зерттеу бағыттары туралы жазыңыз.
  43. Тіл білімінде жаңа бағыттардың қалыптасуы және олардың түрлері туралы жазыңыз.
  44. Глоссематикалық бағыт, ӛкілдер және олардың жазбалары туралы жазыңыз.
  45. Тіл біліміндегі жаңа бағыттардың қалыптасуы мен кезеңдері туралы жазыңыз.
  46. Лингвистикалық мектептердің түрлерін, зерттеу мәселелерін атаңыз.
  47. Прага лингвистикалық мектебі, зерттеу бағыттары туралы жазыңыз.
  48. Қазан лингвистикалық мектебі, зерттеу бағыттары туралы жазыңыз.
  49. Атаңыз негізгі бағыттары современномязыкознании.
  50. Тіл біліміндегі объектінің проблемалары қандай?
  51. Қазіргі тіл біліміндегі жүйе мен құрылым ұғымы туралы жазыңыз.
  52. Тіл қатынастарының желісі ретінде құрылым туралы жазыңыз.
  53. Статика мен динамиканың арақатынасы туралы жазыңыз.
  54. Қазіргі лингвистиканың негізгі ғылыми принциптерін атаңыз.
  55. Б. Уорф пен Э. Сепирдің гипотезасы туралы жазыңыз.
  56. Мәскеу ФГ мектептері туралы жазыңыз: негіздері, бірліктері, санаттары.
  57. Құрылымдық лингвистиканың бағыттары қандай?
  58. Қолданбалы лингвистикалық пән ретінде компьютерлік лингвистика туралы жазыңыз.
  59. Компьютерлік лингвистиканың танымдық құралдары қандай?
  60. Орыс тіл біліміндегі номинативті теорияларды және олардың қазіргі тіл білімінің парадигмасындағы орнын атаңыз.
  61. Қазіргі американдық Лингвистика және генеративті грамматика туралы жазыңыз.
  62. Сӛйлеу әрекетінің теориялары туралы жазыңыз.
  63. Тіл біліміндегі “тіл-сӛйлеу” мәселесі туралы жазыңыз. Тіл және сӛйлеу функциялары.
  64. Когнитивті лингвистика туралы жазыңыз.
  65. Функционалды лингвистика туралы жазыңыз: оның нысаны, тәсілдері, бағыттары.
  66. Коммуникативті грамматика туралы жазыңыз: тілге коммуникативті кӛзқарас, коммуникативті грамматиканың бірліктері: коммуникацияға дейінгі және коммуникативті.
  1. Мәтін туралы коммуникативті грамматиканың бірлігі, оның категориялары, регистрлері ретінде жазыңыз.
  2. Американдық құрылымдық лингвистика мектебі туралы жазыңыз.
  3. Данияның құрылымдық лингвистика мектебі туралы жазыңыз.
  4. Тілдің танымдық функциясын оңтайландыру
  5. Әлемнің суретін анықтаңыз. Әлемнің тұжырымдамалық және тілдік бейнесі.
  6. Лингвистика әдістемесіндегі Дәстүрлі және жаңа тұжырымдамаларды анықтаңыз.
  7. Кӛптілділіктің тіл ғылымының дамуына әсерін негіздеңіз.
  8. Тіл және қоғам мәселесін талқылаңыз. Тіл жағдайы. Тіл саясаты.
  9. Корпустық лингвистикасының қолданбалы лингвистика бӛліміндегі рӛлін анықтаңыз.
  10. Тілдік белгілер туралы түсініктерді талқылаңыз.
  11. Лингводидактикалық проблема ретінде мәдениетаралық және этносаралық қарым- қатынас туралы айтып беріңіз.
  12. Қазақстандағы кӛптілділіктің дамуын талқылаңыз.
  13. Қазақстандағы әлеуметтік лингвистика туралы айтып беріңіз.
  14. Қазіргі тіл біліміндегі антропоцентризм қағидатын анықтаңыз.
  15. Ғылыми принциптерді және олардың мәтінді функционалдық талдауда орындалуын анықтаңыз.
  16. Тіл семантикасының мәселелерін анықтаңыз.
  17. Этнолингвистика және лингвомәдениеттану туралы айтып беріңіз.
  18. Тіл білімінің бӛлімі ретінде психолингвистика туралы айтыңыз.
  19. Аударма туралы қолданбалы лингвистикалық пән ретінде айтыңыз.
  20. Кӛркем коммуникация теориясы туралы айтып беріңіз.
  21. Қазіргі тіл ғылымының парадигмаларын анықтаңыз.
  22. Тілдің жүйесі мен құрылымын анықтаңыз.
  23. Әрекеттегі тілді модельдеу мәселелерін анықтаңыз.
  24. Лингвосемиотика туралы айтыңыз: мәні мен түсінігі
  25. Тіл білімінің ғылым ретінде дамуының негізгі кезеңдерін анықтаңыз
  26. Тілдік белгінің табиғаты мен мәнін анықтаңыз
  27. Тілдің маңызды теорияларын талқылаңыз
  28. Тілдік белгілердің типологиясын талқылаңыз
  29. Психолингвистикалық идеялардың қалыптасуы мен дамуын талқылаңыз
  30. Тіл, ойлау және сана байланысының лингвистикалық-философиялық аспектілерін анықтаңыз
  31. Мәтін туралы психикалық модельдердің вербализациясы ретінде айтыңыз. Мәтін құру процесс ретінде.
  32. Білімді тұжырымдамалау мен санаттаудың лингвистикалық мәселелерін анықтаңыз. Тұжырымдама түрлері
  33. Компьютерлік лингвистика туралы айтып беріңізші. Қолданбалы лингвистиканың ақпараттық-іздестіру аспектілері.
  34. Тіл және коммуникация мәселесін талқылаңыз.
  35. Қарым-қатынаста тіл үйренетін лингвистикалық пәндерді анықтаңыз.
  36. Текстология мен текстологияны талқылаңыз.
  37. Мәтінді филологиялық зерттеудің негізгі нысаны, коммуникацияның негізгі нысаны ретінде анықтаңыз.
  38. Мәтіндерді лингвистикалық талдау туралы айтыңыз.
  39. Мәтіндерге стилистикалық талдау туралы айтып беріңіз
  40. Тіл білімінің жалпы мәселелерін анықтаңыз.
  41. Лингвистикалық ғылымның теориялық мәселелерін анықтаңыз.
  42. Салыстырмалы-тарихи тіл білімінің мәселелерін анықтаңыз.
  43. Этнолингвистиканың негізгі бағыттары туралы айтып беріңізші.
  44. Лингвистиканың философиялық және әдіснамалық негіздерін анықтаңыз.
  45. Когнитивті лингвистиканың генезисі туралы айтыңыз.
  46. Когнитивті лингвистиканың негізгі ұғымдарын анықтаңыз.
  47. Лингвистикада салыстырмалы-салыстырмалы әдісті енгізу туралы айтып беріңізші.
  48. ХХІ ғасырдағы қазақ филологиясының дамуы туралы айтып берсеңіз.
  49. Жаһандану мен ұлттық құндылықтарды зерттеудің ӛзектілігін анықтаңыз.
  50. Негіздеңіз: XXI ғасыр-Қазақстанның тіл білімінің дамуындағы бетбұрыс кезеңі.
  51. Салыстырмалы тіл білімі теориясын талқылаңыз.
  52. Лингвистикалық зерттеу әдістерін анықтаңыз
  53. Тіл біліміндегі “әлемнің тілдік бейнесі” ұғымының мазмұнын ашыңыз.
  54. Қазақстандағы қазіргі тілдік жағдайды, оны анықтайтын құжаттарды сипаттаңыз.
  55. Латын графикасына негізделген жаңа әліпбиді енгізудегі ӛзекті мәселелер туралы айтып берсеңіз.
  56. Кӛптілділіктің тіл ғылымының дамуына әсері туралы мәселені талқылаңыз.
  57. Филологиялық білімнің мазмұнын анықтаңыз: мектеп-университет
  58. Ғылымды дамытудағы қозғаушы күш ретінде кӛптілділік саясатының негізгі тармақтарын талқылаңыз.
  59. Тіл туралы мәдениетаралық қарым-қатынас пен ұлттық бірегейліктің кепілі ретінде айтыңыз.
  60. Болашақ ғылыми қызметкер ретінде ғылым саласы ретінде Қазақстанда шет тілінде білім беруді дамытудың ӛзекті проблемалары мен үрдістеріне қатысты ӛз кӛзқарасыңыз туралы айтып берсеңіз.
  1. Тіл білімінде Тіл және сана ұғымы туралы айтып беріңізші
  2. Мәтін мен дискурс ұғымдарын салыстырыңыз.
  3. Мәтіннің негізгі сипаттамалары туралы айтып беріңіз.
  4. Дискурстың негізгі сипаттамалары туралы айтып беріңіз.
  5. Тіл біліміндегі мәтін түрлері туралы айтып беріңіз.
  6. Ғылыми мәтінді зерттеудегі филологиялық бағыттарды анықтаңыз.
  7. Когнитивті лингвистиканың негізгі категориялары туралы айтып беріңіз.
  8. Сӛйлеу актілерін зерттеудің теориясы мен әдістемесін анықтаңыз.
  9. Тіл біліміндегі қарым-қатынас түрлері туралы айтып беріңіз.
  10. Тіл біліміндегі сананы зерттеудің рӛлін анықтаңыз.
  11. Тіл білімінің даму кезеңдерін зерттеу қажеттілігін талқылаңыз.
  12. Когнитивті лингвистиканың дамуының негізгі ерекшеліктерін анықтаңыз.
  13. Отандық лингвистиканың даму принциптерін анықтаңыз.
  14. Тіл білімі объектілерінің заманауи әдістерін дамытудың жаңа бағыттарын анықтаңыз.
  15. Бейнені суреттеуге талдау жасаңыз. Бейне жасаудың техникасы мен түрлері.
  16. Әдебиетті кезеңге бӛлу жолдарын кӛрсетіңіз. Әдебиеттің ӛзіндік кӛркемдік даму ерекшеліктері.
  17. Әдебиет тарихын зерттеудің салыстырмалы әдісіне талдау жасаңыз. Әдебиеттік салыстырмалы зерттеулер
  18. Әдебиеттану мен тарих ғылымының байланысын кӛрсетіңіз.
  19. XIX ғасырдағы Еуропадағы әдеби мектептерді талқылаңыз.
  20. Баспадағы алғашқы тарихи кезеңге бӛлу туралы кейбір тұжырымдарды талдаңыз.
  21. Корпус лингвистикасын зерттеңіз. Корпус лингвистиканың пәнаралық сипаты
  22. Философиялық-эстетикалық әдеби сынды талдаңыз.
  23. Кӛркем мәтінді автор тұрғысынан қарастыру
  24. Фольклор поэтикасы мен әдеби бағытты талқылаңыз.
  25. Әдебиеттің ӛзіндік кӛркемдік даму ерекшеліктерін зерттеңіз.
  26. Батыс пен Шығыс романтизмінің типологиялық ерекшеліктерін кӛрсетіңіз.
  27. Қазіргі әдебиеттану ғылымының негізгі тенденциялары мен даму перспективаларын зерттеңіз
  28. XX ғасырдағы әлем әдебиетіндегі неоромантизмді талдаңыз.
  29. Әдебиеттің жаңаша ойлау мен жаңа бейнелерді жасаудағы рӛлін түсіндіру.
  30. Қазіргі әдебиеттанудағы ғылыми парадигмалардың ӛзгеруін кӛрсетіңіз.
  31. Кӛркем мәтіннің диалогизмі мен полифониясын талқылаңыз
  32. «Кӛркем әдебиет» анықтамасын талқылаңыз
  33. Жанрлар теориясына талдау жасаңыз
  34. Семиотиканы, оның негізгі принциптерін жіктеңіз
  35. Интертекстуалдылықты зерттеңіз: концепцияның теориялық түсіндірмесі, қазіргі ғылымдағы интермәтін категориясының қалыптасу тарихы, негізгі ұғымдар.
  1. Аллюзияны және мәтінаралық парадигманы зерттеңіз.
  2. Гендерлік әдебиеттерге талдау жасаңыз.
  3. Герменевтикаға, оның негізгі ұғымдарына талдау жасаңыз.
  4. Нарратологияны ғылыми сала ретінде зерттеңіз. Прозаның баяндау үлгілері.
  5. Әдебиет тарихына жаңаша кӛзқарастың қайнар бұлағы ретінде қазіргі поэзияның жаңа нәтижелерін талдаңыз
  6. Эстетиканы зерттеңіз. Әдеби шығарманың оқырманға бағдарлануы
  7. Әдеби эволюцияны зерттеңіз
  8. Постмодерндік коммуникативті тәжірибелерді талдаңыз: В.Эко
  9. Постмодерндік және постструктуралистік коммуникация стратегияларын жіктеңіз.
  10. Мәтінді интерпретациялау және деконструкциялауды зерттеңіз: постструктуралистік парадигма.
  11. Әдебиеттанудағы классикалық психоанализ мәселесін шешіңіз.
  12. Әдебиеттердегі БАҚ-қа тәуелділік ұғымдарын талдаңыз.
  13. Шетелдік филологиядағы антропологияны зерттеңіз
  14. Мәтін мен кӛркем дүниенің байланысын талдаңыз.
  15. Әдебиеттанудағы социологиялық және эстетикалық кӛзқарасты талдаңыз.
  16. Когнитивті әдеби сынды зерттеңіз.
  17. Әдеби сынды және оның әлеуметтанумен, мәдениеттанумен, психологиямен, антропологиямен және т.б. ғылыми байланыстарын зерттеңіз.
  18. Қазіргі әдебиеттанудағы жаңа бағыттарды кӛрсету.
  19. Әлеуметтік бағыттағы әдеби сынды талдаңыз. Қоғамдық-тарихи және салыстырмалы әдеби сынның ӛзара байланысы.
  20. Қазіргі салыстырмалы әдебиет теориясын зерттеңіз
  21. Философиялық және эстетикалық әдеби сынды зерттеңіз.
  22. Қазіргі әдебиеттану ғылымының әлеуметтік-мәдени концепцияларына талдау жасаңыз.
  23. Әдебиеттанудағы формалды әдісті талқылаңыз
  24. Әдебиеттанудағы антропология мен имигологияны зерттеңіз
  25. Әдеби қозғалысты және оның түрлендірулерін зерттеңіз. Ӛнер жүйелерінің динамикасы.
  26. Кӛркемдік әдіс пен жазушы шығармашылығының байланысын кӛрсетіңіз.
  27. Кӛркем шығармадағы кеңістік пен уақытты талдау.
  28. Мифопоэтиканы поэтика мен әдебиет теориясының бір саласы ретінде зерттеңіз. Мифопоэтикадағы терминдер мен ұғымдар жүйесі.
  29. Мифті кӛркем әдебиеттің феномені ретінде талдаңыз. Мифтің анықтамасы.
  30. Мифтердің классификациясын беріңіз. Миф және архетип.
  31. Миф поэтикасын зерттеу мәселелерін талдаңыз
  32. Академиялық әдебиеттану мен қазіргі филологияның дәстүрлерін зерттеңіз.
  33. Әдебиет шығармаларын түсіндірудің психоаналитикалық әдістерін кӛрсетіңіз.
  34. Фрейд ашқан жаңалықтарының XX ғасырдағы гуманитарлық ғылымдарға әсерін зерттеңіз.
  35. Әдебиеттің феноменологиялық теориясына талдау жасаңыз
  36. Ағылшын тілінде сӛйлейтін әлемдегі қазіргі әдебиеттану ғылымын және оның әлемдік әдебиет сынына қосқан үлесін талқылаңыз
  37. Мәтіндерге әдеби талдау жасау, оның түрлерін зерттеу
  38. «Мәтін» терминінің әдебиеттанудағы қолданылуын зерттеңіз. Мәтін кӛркем шығарманың құрамдас бӛліктерінің бірі ретінде.
  39. Кӛркем мәтінді талдаудың ерекшеліктерін кӛрсетіңіз.
  40. Әдеби шығарманың ерекшелігіне және зерттеудің мақсаты мен міндеттеріне байланысты әдеби талдаудың кӛп ӛлшемділігін зерттеңіз.
  41. Зерттеу құралы ретінде «архетипті» талдаңыз
  42. Қазіргі филологияда мәтінаралық талдаудың қолданылуын талқылаңыз.
  43. Әлем әдебиетіндегі контактілік-типологиялық және тілдік байланыстарды талдаңыз
  44. Имманентті мәтінді талдаудың принциптері мен технологиясын зерттеңіз.
  45. Әдеби шығармаға семиотикалық талдау жасау сұрақтарын шешу
  46. Феминистік әдеби сынның негізгі ережелерін талдаңыз.
  47. Ауызша ауыз әдебиеті мен ауыз әдебиетінің қазіргі ғылымдағы зерттелуін қарастырыңыз
  48. Әдеби дәуірлердің ауысуындағы жанрлық категорияның түрлену мәселесін шешіңіз.
  49. Әдебиеттанудағы мәдени-тарихи мектепті талдаңыз 

Эссе тақырыптары

  1. Сіздің қазақстандық шетел филологиялық зерттеулердің әлемдік қоғамдастықта ілгерілету жөніндегі ұсыныстарыңыз
  2. Қазіргі қоғам өміріндегі лингвистикалық ғылымның рөліне менің көзқарасым
  3. Инновациялар жаһандану жағдайында лингвистикалық ғылымды дамытудың негізі ретінде
  4. Қазіргі лингвистика ғылымындағы менің зерттеу қызығушылықтарым
  5. Әлемдік және қазақстандық филологиядағы ұқсастықтар мен айырмашылықтар туралы менің көзқарасым
  6. Диссертациямда қолданғым келетін инофилологиялық зерттеу әдістері. Негіздеме
  7. Жаһандану және филологиядағы салыстырмалы-салғастырмалы зерттеудің өзектілігі
  8. Филологияның ХХІ ғасырда даму бағыттары.
  9. Көптілділіктің тіл ғылымының дамуына ықпалы.
  10. Филологиялық зерттеулер және оның қазіргі әлемдегі әлеуметтік әсері 

Әдебиеттер тізімі

  1. Daniel Fox, Paula Menedez-Benito. Pragmatics in Linguistic Theory, Massachusetts Institute of Technology, 2006
  2. Teun van Dijk. Text and Context, Explorations in the semantics and pragmatics of discourse, University of Amsterdam, Longman, London and New York, 1992
  3. Roberts, Jan The wonders of language: Or how to make noises and influence people, Cambridge University press, 2017
  4. Hornsby, David Linguistics: A complete Teach yourself/Hodder and Stoughton
  5. Fromkin, Victoria; Robert Rodman, Nina Hyams An introduction to Language, Wadsworth, 2013
  6. Carnier, Andrew Syntax: A generative Third edition, Routledge, London, 2010
  7. Tallerman, Maggie Understanding syntax. Understanding language series, Fourth edition, Routledge, London, 2014
  8. Cristal, David A dictionary of linguistics and Blackwell, Oxford, 2008
  9. Cristal, David The Cambridge Encyclopedia of Language, Cambridge University press, 2010
  10. Matthews, PH The Concise Oxford Dictionary of Third edition. Oxford University Press, 2014
  11. Ahearn, Living language: An Introduction to Linguistic Anthropology. Second Edition. John Wiley and Sons, Chichester, West Sussex, UK, 2012
  12. Meyerhoff, Introducing Sociolinguistics. Routledge, London, 2015
  13. Chapman, Pragmatics. Palgrave-Macmillan, Basingstoke, 2011
  14. Elbourne, Paul. Meaning: A slim guide to Semantics. Oxford University Press, 2011