8D02303 – Шетел филологиясы
Білім беру бағдарламасының коды мен атауы: 8D02303 – Шетел филологиясы
Оқу формасы, жылы: күндізгі, 3 жыл
Берілетін дәреже: «8D02303 – Шетел филологиясы» білім беру бағдарламасы бойынша PhD, философия докторы
Түлектің лауазымдарының тізімі:
- Маман, жетекші маман, жетекші филолог;
- Ғылыми-зерттеу институттары мен орталықтарда ғылыми қызметкері;
- Қазақстан Республикасының жоғары оқу орындарында филолог.
Түлектің кәсіптік әрекетінің аясы:
- Ғылыми-педагогикалық;
- Ғылыми-зерттеу;
- Білім беру-педагогикалық;
- Педагогикалық-ұйымдастыру;
- Әкімшілік-басқару;
- Мәдени-ұйымдастыру.
8D02303 – Шетел филологиясы ББ бағдарламасы бойынша докторантураға қабылдау емтиханының
СҰРАҚТАРЫ
- Тіл біліміндегі парадигма ұғымы туралы жазыңыз.
- Функционалдық және функционалды грамматика туралы жазыңыз
- Мәтін және дискурс. Дискурстағы дискурс және зерттеу.
- Тіл біліміндегі антропоцентристік бағыт туралы жазыңыз.
- Номинация теориясы туралы жазыңыз.
- Семиотиканың негізгі бағыттары мен концепцияларын жазыңыз
- Корпустық лингвистиканың ӛзекті мәселелерін атаңыз.
- Тілдің антиномиясы мен тіл білімінің антиномиясы туралы жаз
- Тіл білімінің философиялық және әдіснамалық мәселелерін атаңыз.
- Компьютерлік лингвистикасының ӛзекті мәселелерін атаңыз.
- Психолингвистиканың қолданбалы аспектілерін атаңыз.
- Нейролингвистиканың негізгі ұғымдарын атап шығыңыз.
- Этнолингвистика, халық таксономиясы, дүниенің тілдік суреті туралы жазыңыз.
- 20 ғасырдың соңы мен 21 ғасырдың басындағы тіл біліміндегі басым бағыттарды атаңыз.
- 20 ғасырдың екінші жартысы мен қазіргі кезеңдегі тіл біліміндегі жаңа мәдени- тарихи бағыттарды атаңыз.
- Терминнің қабылдану процесі мен вариативтілігі, оның тілдік нормаға әсері туралы жазыңыз.
- Лексикалық семантика және үндестік трансформациясы туралы жазыңыз.
- Номинацияның лингвистикалық сипаты туралы жазыңыз.
- Психолингвистика, оның ерекшеліктері туралы жазыңыз.
- Этнолингвистика, оның ерекшеліктері туралы жазыңыз.
- Биографизм әдістің негізгі принциптерін атаңыз.
- Қазіргі гендерологияның ӛзекті мәселелерін атаңыз.
- Тіл ғылымының жалпы ғылыми-философиялық аспектілерін атаңыз.
- Тарихи-салыстырмалы әдістің принциптері туралы жазыңыз.
- Тіл біліміндегі философиялық мәселелерді атаңыз.
- Функционалдық тіл білімінің негізгі ғылыми мектептерін атаңыз.
- Мәтіннің ақпараттық, коммуникативті, эстетикалық, жинақтаушы қызметтерін атаңыз.
- Моноцентрлік (бір орталықты), полицентрлік (кӛп орталықты) функционалды- семантикалық ӛрістерді атаңыз.
- Табиғат пен қоғам арасындағы (ақпараттық-семиотикалық) байланыстардың коммуникативті мүмкіндігінің дамуы туралы жазыңыз.
- Дүние жүзі тарихының лингвокоммуникативтік ӛлшемі туралы жазыңыз.
- Мәдениетаралық қарым-қатынас теориясының пайда болуы туралы жазыңыз.
- Қарым-қатынас түрлерін атаңыз: ұлтаралық, іскерлік, әлеуметтік, халықаралық, тұлғааралық, қоғамдық, мәдениетаралық және т.б.
- Мәдениетаралық қарым-қатынастағы тіл және мәдениет ұғымы туралы жазыңыз.
- Мәдениетаралық коммуникацияның прагматикалық факторларын атаңыз.
- Қарым-қатынастың әдістері мен құралдарын және олардың қарым-қатынас мазмұнын, этникалық тілдерге әсерін атап кӛрсетіңіз.
- Тіл мен әдебиеттің сабақтастығы ретінде лингвомәдениеттану туралы жазыңыз.
- Сӛйлеу актісінің теориясы туралы лингвистикалық прагматиканың бағыты ретінде жазыңыз.
- Социолингвистиканың Мета-тілі туралы жазыңыз. Түсіну аппараты.
- Е. Д. Поливановтың тіл білімі теориясы туралы еңбектерін атаңыз және оларға шолу жасаңыз.
- Л.В. Щербаның жалпы тіл білімі мен фонология туралы еңбектері қандай, оларға шолу жасаңыз.
- И. И. Мещаниновтың типологиялық тұжырымдамасын атаңыз.
- Лингвистикалық мектептердің қалыптасуы, зерттеу бағыттары туралы жазыңыз.
- Тіл білімінде жаңа бағыттардың қалыптасуы және олардың түрлері туралы жазыңыз.
- Глоссематикалық бағыт, ӛкілдер және олардың жазбалары туралы жазыңыз.
- Тіл біліміндегі жаңа бағыттардың қалыптасуы мен кезеңдері туралы жазыңыз.
- Лингвистикалық мектептердің түрлерін, зерттеу мәселелерін атаңыз.
- Прага лингвистикалық мектебі, зерттеу бағыттары туралы жазыңыз.
- Қазан лингвистикалық мектебі, зерттеу бағыттары туралы жазыңыз.
- Атаңыз негізгі бағыттары современномязыкознании.
- Тіл біліміндегі объектінің проблемалары қандай?
- Қазіргі тіл біліміндегі жүйе мен құрылым ұғымы туралы жазыңыз.
- Тіл қатынастарының желісі ретінде құрылым туралы жазыңыз.
- Статика мен динамиканың арақатынасы туралы жазыңыз.
- Қазіргі лингвистиканың негізгі ғылыми принциптерін атаңыз.
- Б. Уорф пен Э. Сепирдің гипотезасы туралы жазыңыз.
- Мәскеу ФГ мектептері туралы жазыңыз: негіздері, бірліктері, санаттары.
- Құрылымдық лингвистиканың бағыттары қандай?
- Қолданбалы лингвистикалық пән ретінде компьютерлік лингвистика туралы жазыңыз.
- Компьютерлік лингвистиканың танымдық құралдары қандай?
- Орыс тіл біліміндегі номинативті теорияларды және олардың қазіргі тіл білімінің парадигмасындағы орнын атаңыз.
- Қазіргі американдық Лингвистика және генеративті грамматика туралы жазыңыз.
- Сӛйлеу әрекетінің теориялары туралы жазыңыз.
- Тіл біліміндегі “тіл-сӛйлеу” мәселесі туралы жазыңыз. Тіл және сӛйлеу функциялары.
- Когнитивті лингвистика туралы жазыңыз.
- Функционалды лингвистика туралы жазыңыз: оның нысаны, тәсілдері, бағыттары.
- Коммуникативті грамматика туралы жазыңыз: тілге коммуникативті кӛзқарас, коммуникативті грамматиканың бірліктері: коммуникацияға дейінгі және коммуникативті.
- Мәтін туралы коммуникативті грамматиканың бірлігі, оның категориялары, регистрлері ретінде жазыңыз.
- Американдық құрылымдық лингвистика мектебі туралы жазыңыз.
- Данияның құрылымдық лингвистика мектебі туралы жазыңыз.
- Тілдің танымдық функциясын оңтайландыру
- Әлемнің суретін анықтаңыз. Әлемнің тұжырымдамалық және тілдік бейнесі.
- Лингвистика әдістемесіндегі Дәстүрлі және жаңа тұжырымдамаларды анықтаңыз.
- Кӛптілділіктің тіл ғылымының дамуына әсерін негіздеңіз.
- Тіл және қоғам мәселесін талқылаңыз. Тіл жағдайы. Тіл саясаты.
- Корпустық лингвистикасының қолданбалы лингвистика бӛліміндегі рӛлін анықтаңыз.
- Тілдік белгілер туралы түсініктерді талқылаңыз.
- Лингводидактикалық проблема ретінде мәдениетаралық және этносаралық қарым- қатынас туралы айтып беріңіз.
- Қазақстандағы кӛптілділіктің дамуын талқылаңыз.
- Қазақстандағы әлеуметтік лингвистика туралы айтып беріңіз.
- Қазіргі тіл біліміндегі антропоцентризм қағидатын анықтаңыз.
- Ғылыми принциптерді және олардың мәтінді функционалдық талдауда орындалуын анықтаңыз.
- Тіл семантикасының мәселелерін анықтаңыз.
- Этнолингвистика және лингвомәдениеттану туралы айтып беріңіз.
- Тіл білімінің бӛлімі ретінде психолингвистика туралы айтыңыз.
- Аударма туралы қолданбалы лингвистикалық пән ретінде айтыңыз.
- Кӛркем коммуникация теориясы туралы айтып беріңіз.
- Қазіргі тіл ғылымының парадигмаларын анықтаңыз.
- Тілдің жүйесі мен құрылымын анықтаңыз.
- Әрекеттегі тілді модельдеу мәселелерін анықтаңыз.
- Лингвосемиотика туралы айтыңыз: мәні мен түсінігі
- Тіл білімінің ғылым ретінде дамуының негізгі кезеңдерін анықтаңыз
- Тілдік белгінің табиғаты мен мәнін анықтаңыз
- Тілдің маңызды теорияларын талқылаңыз
- Тілдік белгілердің типологиясын талқылаңыз
- Психолингвистикалық идеялардың қалыптасуы мен дамуын талқылаңыз
- Тіл, ойлау және сана байланысының лингвистикалық-философиялық аспектілерін анықтаңыз
- Мәтін туралы психикалық модельдердің вербализациясы ретінде айтыңыз. Мәтін құру процесс ретінде.
- Білімді тұжырымдамалау мен санаттаудың лингвистикалық мәселелерін анықтаңыз. Тұжырымдама түрлері
- Компьютерлік лингвистика туралы айтып беріңізші. Қолданбалы лингвистиканың ақпараттық-іздестіру аспектілері.
- Тіл және коммуникация мәселесін талқылаңыз.
- Қарым-қатынаста тіл үйренетін лингвистикалық пәндерді анықтаңыз.
- Текстология мен текстологияны талқылаңыз.
- Мәтінді филологиялық зерттеудің негізгі нысаны, коммуникацияның негізгі нысаны ретінде анықтаңыз.
- Мәтіндерді лингвистикалық талдау туралы айтыңыз.
- Мәтіндерге стилистикалық талдау туралы айтып беріңіз
- Тіл білімінің жалпы мәселелерін анықтаңыз.
- Лингвистикалық ғылымның теориялық мәселелерін анықтаңыз.
- Салыстырмалы-тарихи тіл білімінің мәселелерін анықтаңыз.
- Этнолингвистиканың негізгі бағыттары туралы айтып беріңізші.
- Лингвистиканың философиялық және әдіснамалық негіздерін анықтаңыз.
- Когнитивті лингвистиканың генезисі туралы айтыңыз.
- Когнитивті лингвистиканың негізгі ұғымдарын анықтаңыз.
- Лингвистикада салыстырмалы-салыстырмалы әдісті енгізу туралы айтып беріңізші.
- ХХІ ғасырдағы қазақ филологиясының дамуы туралы айтып берсеңіз.
- Жаһандану мен ұлттық құндылықтарды зерттеудің ӛзектілігін анықтаңыз.
- Негіздеңіз: XXI ғасыр-Қазақстанның тіл білімінің дамуындағы бетбұрыс кезеңі.
- Салыстырмалы тіл білімі теориясын талқылаңыз.
- Лингвистикалық зерттеу әдістерін анықтаңыз
- Тіл біліміндегі “әлемнің тілдік бейнесі” ұғымының мазмұнын ашыңыз.
- Қазақстандағы қазіргі тілдік жағдайды, оны анықтайтын құжаттарды сипаттаңыз.
- Латын графикасына негізделген жаңа әліпбиді енгізудегі ӛзекті мәселелер туралы айтып берсеңіз.
- Кӛптілділіктің тіл ғылымының дамуына әсері туралы мәселені талқылаңыз.
- Филологиялық білімнің мазмұнын анықтаңыз: мектеп-университет
- Ғылымды дамытудағы қозғаушы күш ретінде кӛптілділік саясатының негізгі тармақтарын талқылаңыз.
- Тіл туралы мәдениетаралық қарым-қатынас пен ұлттық бірегейліктің кепілі ретінде айтыңыз.
- Болашақ ғылыми қызметкер ретінде ғылым саласы ретінде Қазақстанда шет тілінде білім беруді дамытудың ӛзекті проблемалары мен үрдістеріне қатысты ӛз кӛзқарасыңыз туралы айтып берсеңіз.
- Тіл білімінде Тіл және сана ұғымы туралы айтып беріңізші
- Мәтін мен дискурс ұғымдарын салыстырыңыз.
- Мәтіннің негізгі сипаттамалары туралы айтып беріңіз.
- Дискурстың негізгі сипаттамалары туралы айтып беріңіз.
- Тіл біліміндегі мәтін түрлері туралы айтып беріңіз.
- Ғылыми мәтінді зерттеудегі филологиялық бағыттарды анықтаңыз.
- Когнитивті лингвистиканың негізгі категориялары туралы айтып беріңіз.
- Сӛйлеу актілерін зерттеудің теориясы мен әдістемесін анықтаңыз.
- Тіл біліміндегі қарым-қатынас түрлері туралы айтып беріңіз.
- Тіл біліміндегі сананы зерттеудің рӛлін анықтаңыз.
- Тіл білімінің даму кезеңдерін зерттеу қажеттілігін талқылаңыз.
- Когнитивті лингвистиканың дамуының негізгі ерекшеліктерін анықтаңыз.
- Отандық лингвистиканың даму принциптерін анықтаңыз.
- Тіл білімі объектілерінің заманауи әдістерін дамытудың жаңа бағыттарын анықтаңыз.
- Бейнені суреттеуге талдау жасаңыз. Бейне жасаудың техникасы мен түрлері.
- Әдебиетті кезеңге бӛлу жолдарын кӛрсетіңіз. Әдебиеттің ӛзіндік кӛркемдік даму ерекшеліктері.
- Әдебиет тарихын зерттеудің салыстырмалы әдісіне талдау жасаңыз. Әдебиеттік салыстырмалы зерттеулер
- Әдебиеттану мен тарих ғылымының байланысын кӛрсетіңіз.
- XIX ғасырдағы Еуропадағы әдеби мектептерді талқылаңыз.
- Баспадағы алғашқы тарихи кезеңге бӛлу туралы кейбір тұжырымдарды талдаңыз.
- Корпус лингвистикасын зерттеңіз. Корпус лингвистиканың пәнаралық сипаты
- Философиялық-эстетикалық әдеби сынды талдаңыз.
- Кӛркем мәтінді автор тұрғысынан қарастыру
- Фольклор поэтикасы мен әдеби бағытты талқылаңыз.
- Әдебиеттің ӛзіндік кӛркемдік даму ерекшеліктерін зерттеңіз.
- Батыс пен Шығыс романтизмінің типологиялық ерекшеліктерін кӛрсетіңіз.
- Қазіргі әдебиеттану ғылымының негізгі тенденциялары мен даму перспективаларын зерттеңіз
- XX ғасырдағы әлем әдебиетіндегі неоромантизмді талдаңыз.
- Әдебиеттің жаңаша ойлау мен жаңа бейнелерді жасаудағы рӛлін түсіндіру.
- Қазіргі әдебиеттанудағы ғылыми парадигмалардың ӛзгеруін кӛрсетіңіз.
- Кӛркем мәтіннің диалогизмі мен полифониясын талқылаңыз
- «Кӛркем әдебиет» анықтамасын талқылаңыз
- Жанрлар теориясына талдау жасаңыз
- Семиотиканы, оның негізгі принциптерін жіктеңіз
- Интертекстуалдылықты зерттеңіз: концепцияның теориялық түсіндірмесі, қазіргі ғылымдағы интермәтін категориясының қалыптасу тарихы, негізгі ұғымдар.
- Аллюзияны және мәтінаралық парадигманы зерттеңіз.
- Гендерлік әдебиеттерге талдау жасаңыз.
- Герменевтикаға, оның негізгі ұғымдарына талдау жасаңыз.
- Нарратологияны ғылыми сала ретінде зерттеңіз. Прозаның баяндау үлгілері.
- Әдебиет тарихына жаңаша кӛзқарастың қайнар бұлағы ретінде қазіргі поэзияның жаңа нәтижелерін талдаңыз
- Эстетиканы зерттеңіз. Әдеби шығарманың оқырманға бағдарлануы
- Әдеби эволюцияны зерттеңіз
- Постмодерндік коммуникативті тәжірибелерді талдаңыз: В.Эко
- Постмодерндік және постструктуралистік коммуникация стратегияларын жіктеңіз.
- Мәтінді интерпретациялау және деконструкциялауды зерттеңіз: постструктуралистік парадигма.
- Әдебиеттанудағы классикалық психоанализ мәселесін шешіңіз.
- Әдебиеттердегі БАҚ-қа тәуелділік ұғымдарын талдаңыз.
- Шетелдік филологиядағы антропологияны зерттеңіз
- Мәтін мен кӛркем дүниенің байланысын талдаңыз.
- Әдебиеттанудағы социологиялық және эстетикалық кӛзқарасты талдаңыз.
- Когнитивті әдеби сынды зерттеңіз.
- Әдеби сынды және оның әлеуметтанумен, мәдениеттанумен, психологиямен, антропологиямен және т.б. ғылыми байланыстарын зерттеңіз.
- Қазіргі әдебиеттанудағы жаңа бағыттарды кӛрсету.
- Әлеуметтік бағыттағы әдеби сынды талдаңыз. Қоғамдық-тарихи және салыстырмалы әдеби сынның ӛзара байланысы.
- Қазіргі салыстырмалы әдебиет теориясын зерттеңіз
- Философиялық және эстетикалық әдеби сынды зерттеңіз.
- Қазіргі әдебиеттану ғылымының әлеуметтік-мәдени концепцияларына талдау жасаңыз.
- Әдебиеттанудағы формалды әдісті талқылаңыз
- Әдебиеттанудағы антропология мен имигологияны зерттеңіз
- Әдеби қозғалысты және оның түрлендірулерін зерттеңіз. Ӛнер жүйелерінің динамикасы.
- Кӛркемдік әдіс пен жазушы шығармашылығының байланысын кӛрсетіңіз.
- Кӛркем шығармадағы кеңістік пен уақытты талдау.
- Мифопоэтиканы поэтика мен әдебиет теориясының бір саласы ретінде зерттеңіз. Мифопоэтикадағы терминдер мен ұғымдар жүйесі.
- Мифті кӛркем әдебиеттің феномені ретінде талдаңыз. Мифтің анықтамасы.
- Мифтердің классификациясын беріңіз. Миф және архетип.
- Миф поэтикасын зерттеу мәселелерін талдаңыз
- Академиялық әдебиеттану мен қазіргі филологияның дәстүрлерін зерттеңіз.
- Әдебиет шығармаларын түсіндірудің психоаналитикалық әдістерін кӛрсетіңіз.
- Фрейд ашқан жаңалықтарының XX ғасырдағы гуманитарлық ғылымдарға әсерін зерттеңіз.
- Әдебиеттің феноменологиялық теориясына талдау жасаңыз
- Ағылшын тілінде сӛйлейтін әлемдегі қазіргі әдебиеттану ғылымын және оның әлемдік әдебиет сынына қосқан үлесін талқылаңыз
- Мәтіндерге әдеби талдау жасау, оның түрлерін зерттеу
- «Мәтін» терминінің әдебиеттанудағы қолданылуын зерттеңіз. Мәтін кӛркем шығарманың құрамдас бӛліктерінің бірі ретінде.
- Кӛркем мәтінді талдаудың ерекшеліктерін кӛрсетіңіз.
- Әдеби шығарманың ерекшелігіне және зерттеудің мақсаты мен міндеттеріне байланысты әдеби талдаудың кӛп ӛлшемділігін зерттеңіз.
- Зерттеу құралы ретінде «архетипті» талдаңыз
- Қазіргі филологияда мәтінаралық талдаудың қолданылуын талқылаңыз.
- Әлем әдебиетіндегі контактілік-типологиялық және тілдік байланыстарды талдаңыз
- Имманентті мәтінді талдаудың принциптері мен технологиясын зерттеңіз.
- Әдеби шығармаға семиотикалық талдау жасау сұрақтарын шешу
- Феминистік әдеби сынның негізгі ережелерін талдаңыз.
- Ауызша ауыз әдебиеті мен ауыз әдебиетінің қазіргі ғылымдағы зерттелуін қарастырыңыз
- Әдеби дәуірлердің ауысуындағы жанрлық категорияның түрлену мәселесін шешіңіз.
- Әдебиеттанудағы мәдени-тарихи мектепті талдаңыз
Эссе тақырыптары
- Сіздің қазақстандық шетел филологиялық зерттеулердің әлемдік қоғамдастықта ілгерілету жөніндегі ұсыныстарыңыз
- Қазіргі қоғам өміріндегі лингвистикалық ғылымның рөліне менің көзқарасым
- Инновациялар жаһандану жағдайында лингвистикалық ғылымды дамытудың негізі ретінде
- Қазіргі лингвистика ғылымындағы менің зерттеу қызығушылықтарым
- Әлемдік және қазақстандық филологиядағы ұқсастықтар мен айырмашылықтар туралы менің көзқарасым
- Диссертациямда қолданғым келетін инофилологиялық зерттеу әдістері. Негіздеме
- Жаһандану және филологиядағы салыстырмалы-салғастырмалы зерттеудің өзектілігі
- Филологияның ХХІ ғасырда даму бағыттары.
- Көптілділіктің тіл ғылымының дамуына ықпалы.
- Филологиялық зерттеулер және оның қазіргі әлемдегі әлеуметтік әсері
Әдебиеттер тізімі
- Daniel Fox, Paula Menedez-Benito. Pragmatics in Linguistic Theory, Massachusetts Institute of Technology, 2006
- Teun van Dijk. Text and Context, Explorations in the semantics and pragmatics of discourse, University of Amsterdam, Longman, London and New York, 1992
- Roberts, Jan The wonders of language: Or how to make noises and influence people, Cambridge University press, 2017
- Hornsby, David Linguistics: A complete Teach yourself/Hodder and Stoughton
- Fromkin, Victoria; Robert Rodman, Nina Hyams An introduction to Language, Wadsworth, 2013
- Carnier, Andrew Syntax: A generative Third edition, Routledge, London, 2010
- Tallerman, Maggie Understanding syntax. Understanding language series, Fourth edition, Routledge, London, 2014
- Cristal, David A dictionary of linguistics and Blackwell, Oxford, 2008
- Cristal, David The Cambridge Encyclopedia of Language, Cambridge University press, 2010
- Matthews, PH The Concise Oxford Dictionary of Third edition. Oxford University Press, 2014
- Ahearn, Living language: An Introduction to Linguistic Anthropology. Second Edition. John Wiley and Sons, Chichester, West Sussex, UK, 2012
- Meyerhoff, Introducing Sociolinguistics. Routledge, London, 2015
- Chapman, Pragmatics. Palgrave-Macmillan, Basingstoke, 2011
- Elbourne, Paul. Meaning: A slim guide to Semantics. Oxford University Press, 2011